

Edo, Japan. De winkel van Tzutaya Jūzaburō (1750-1797) lanceert een nieuwe serie ukiyo-e-prenten.
Als concurrerende uitgevers proberen de spelers zelf de beste prenten te verzamelen. Dat doen ze door strategisch te handelen. Maar wees voorzichtig! De censuur van het shogunaat loert om elke hoek. Kun jij je klanten het mooiste assortiment ukiyo-e aanbieden?
“KOSHODO” is een verrassend spel van 45 minuten, voor 3 tot 6 spelers vanaf 12 jaar.
Bevat regels in het NEDERLANDS en ENGELS













All illustrations are derived from the magnificent 14th century 'Anjou Bible'

All illustrations are derived from the magnificent 14th century 'Anjou Bible'

All illustrations are derived from the magnificent 14th century 'Anjou Bible'

All illustrations are derived from the magnificent 14th century 'Anjou Bible'
ANJOU

Het is 1340 en meester-illuminator Orimina wordt gevraagd om een prachtige bijbel te illustreren. Als zijn assistenten proberen de spelers indruk op hem te maken door de mooiste afbeeldingen naast de tekst te plaatsen. Complexe illustraties leveren meer punten op dan eenvoudige, en bonuspunten kunnen worden verdiend door de juiste combinaties te maken. Ontwerp jij het mooiste manuscript?
“ANJOU” is een snel spel van 20 minuten voor 2 of 4 spelers vanaf 8 jaar.
Bevat Nederlandse en Engelse spelregels.






%20f160v.png)




PATAKON
PATAKON, ontworpen voor het Bakkerijmuseum in Veurne, laat je kennismaken met de geschiedenis van het brood in België. Onze ‘broodcultuur’, officieel erkend als immaterieel erfgoed, begint met het planten van de juiste zaden in een winderig veld, en eindigt met het eten van brood aan je eigen keukentafel. En het is precies dit proces, van ploeg tot winkel, dat PATAKON laat zien!
“PATAKON” is een eenvoudig te leren spel van 40 minuten voor 2 tot 6 spelers vanaf 8 jaar.
Met Nederlandstalige spelregels
En: alle winst gaat rechtstreeks naar het Bakkerijmuseum, zodat zij dit belangrijke erfgoed kunnen helpen bewaren!



Romeinse consuls, middeleeuwse ridders, renaissancekoninginnen,... . Onze verbeelding werkt het beste wanneer ze verbonden is met iets vertrouwds.
Zoals geschiedenis.
Sunken Tower is gespecialiseerd in het ontwerpen van historische spellen. Van het maken van onze eigen bordspellen tot het adviseren van spelontwikkelaars, we laten zien hoe speels het verleden kan zijn.

Wat doen we?
Sunken Tower combineert gameontwerp met historische expertise. We werken voornamelijk samen met andere ontwikkelaars om de beste digitale games te maken, maar we ontwerpen en publiceren ook onze eigen historische bordspellen. Het creëren of controleren van historische inhoud, het schrijven van alternatieve wereldgeschiedenissen of het helpen bij financieringsaanvragen: Sunken Tower heeft tien jaar academische en professionele ervaring met het verleden. We kunnen uw project vanaf het begin opzetten of halverwege instappen, maar hier vindt u alle historische en creatieve hulp die u nodig heeft.

Digitale games
Sunken Tower richt zich op partners en klanten in de digitale gamingindustrie. Van indie-startup tot gevestigde studio, of van educatieve VR-omgeving tot commerciële mobiele game: we gaan graag met u in gesprek over hoe uw project gebruik kan maken van geschiedenis.

Historische inhoud
Sunken Tower helpt ontwerpers bij het vinden van de juiste historische inhoud voor hun game, ongeacht de periode of het land.

Geschiedenis schrijven
Sunken Tower schrijft volledige geschiedenissen voor games. Deze kunnen volledig accuraat zijn, volledig fictief, of iets daar tussenin.

Historisch ontwerp
Sunken Tower zorgt ervoor dat het plan van je game past bij het verleden dat het gebruikt. Een geïntegreerd historisch ontwerp is de sleutel tot succes.
Bord- en kaartspelen
Sunken Tower helpt je bij het ontwerpen van een nieuw historisch bordspel, maar werkt ook aan een eigen spelreeks. Historisch leren is hier een extra bonus, maar plezier beleven aan het verleden is het belangrijkste doel. Vanaf nu kun je ons bordspel-logo vinden in je plaatselijke spellenwinkel, of online bestellen via onze webshop!


Voor historici

De oorsprong van Sunken Tower ligt in meer dan tien jaar academisch historisch onderzoek. Interessant genoeg heeft het potentieel van (educatieve) games nu zelfs universiteitsuitgeverijen en conferentieorganisatoren ertoe aangezet om historische games aan te bieden.
We helpen dan ook graag academische en niet-academische historici (maar ook uitgevers, erfgoedorganisaties, archiefinstellingen, enz.) om hun onderzoek en geschriften om te zetten in een spel. U hoeft niet eens een duidelijk concept te hebben: vertel ons gewoon wat er zo interessant is aan de geschiedenis waarmee u bezig bent, en dan zoeken we samen naar een mogelijk spelontwerp!
Voor vragen en opmerkingen, neem contact op via: info@sunkentower.be
© Bram De Ridder info@sunkentower.be
Berkendreef 5, 1700 Dilbeek, Belgium This site is powered and secured by Wix



